søndag 8. mai 2011

Blomster & sånn...

Gullregn (Laburnum anagyroides)
Siden jeg har en samboer som også liker å ta bilder, og desuten er irriterende flink til det, så føler jeg meg presset til å legge ut noen bilder når det endelig blir noen som er brukbare ;)
Neida, det er moro å ta bilder og det gjør vi. Personlig heller jeg mest mot å ta bilder av små ting, som insekter og småe blomster, men i går hadde jeg en tur i hagen og tok bilder av det man kan se som sier SOMMER...

Hvitveis (Anemone nemorosa)

Hvitveis er vel noe av det som kommer først til syne om våren, og det er en skikkelig nydelig liten blomst. All den hvite gørra som har ligget siden oktober, blir plutselig byttet ut med de nydelige hvite teppene med Hvitveis.

Rosenrot (Rhodiola rosea)
Rosenrot er jo kjent og kjær, og en av mine favoritter. Bildet er (om minnet er med meg) en hunnplante. Denne planten har jo også forskjellige bruksmetoder ryktes det, Nordens Ginseng blir den ofte kalt. Roten skal visstnok også kunne brukes som ett afrodisiak, uten at jeg har personlig erfaring med det...

GULT er det mye av, her er litt av det...
Gul Fyllt Bekkeblom (Caltha palustris 'Multiplex')
Tulipan (Tulipa 'Tarda')
Ballblom (Trollius europeus)

Og her kommer ett par-tre bonus bilder...
Geranium pyrenaicum
Vinterglans (Pachysandra terminalis)
Echinocereus viridiflorus

1 kommentar: